|
NOTIFICARE PRIVIND MODIFICAREA UNILATERALĂ A CONTRACTULUI DE ABONAMENT LA SERVICIILE TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS S.A.
|
|
Dragă Abonat,
|
La data de 10.07.2022 a intrat în vigoare Legea nr. 198/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice. Prevederile acestei legi impun anumite modificări în fiecare contract pe care l-ai încheiat cu Telekom Romania Mobile Communications S.A., denumită în continuare «TKRM», în vigoare la data sus-menționată. Astfel, în baza legii sus-menționate, prevederile fiecărui contract pe care l-ai încheiat cu TKRM se modifică prin actualizarea clauzelor conform celor menționate mai jos:
|
1. Prevederile referitoare la modificarea unilaterală de către TKRM a termenilor contractului se modifică după cum urmează:
|
„TKRM are dreptul de a modifica unilateral termenii Contractului (cum ar fi tarife, penalități/costuri de încetare, caracteristici Servicii, termene, transfer drepturi și obligații), în conformitate cu legea în vigoare la momentul respectiv, pentru motive întemeiate care depind de imposibilitatea continuării furnizării Serviciilor în parametrii contractați, schimbări în politica comercială a TKRM, dezvoltări tehnologice, schimbări ale parteneriatelor cu terții, de situații cu potențial risc financiar sau alte situații similare care conduc la un dezechilibru economic între părți. TKRM va informa Abonatul, conform TC, cu cel puțin 30 de zile înainte de data la care modificările vor intra în vigoare. Dacă nu este de acord cu modificările propuse, Abonatul are dreptul de a denunța unilateral Contractul fără plata niciunor penalități sau despăgubiri cu excepția cazului în care modificările propuse: a) sunt exclusiv în beneficiul Abonatului; b) sunt de natură pur administrativă și nu au niciun efect negativ asupra Abonatului; c) sunt impuse prin efectul legii. Notificarea va fi depusă de către Abonat în magazinele TKRM sau trimisă de către Abonat la sediul TKRM din Splaiul Independenței nr. 319G, SEMA Parc, Clădirea Atrium House, etajele 1 și 2, Sector 6, cod postal 060044, București, în termen de cel mult 30 zile de la data primirii notificării din partea TKRM cu privire la modificările aduse, în caz contrar considerându-se că Abonatul a acceptat modificările propuse.”
|
2. Prevederile referitoare la despăgubirile datorate Clientului de către TKRM se completează cu următoarele prevederi:
|
„În cazul nefinalizării la termen a portării din cauze datorate culpei/neglijenței TKRM sau în cazul întârzierilor survenite în procesul de portare, în cazul portării abuzive și în cazul nerespectării programărilor stabilite pentru servicii ori pentru instalare în cadrul procesului de portare, Abonatul poate fi despăgubit, după analizarea solicitării sale în acest sens. În cazul în care TKRM constată că solicitarea Abonatului este întemeiată, despăgubirea se va acorda prin reducerea cu 100% a taxei lunare de abonament pentru luna în care s-a produs evenimentul care justifică plata despăgubirii, cu excepția cazului în care valoarea despăgubirii sau criteriile de stabilire a despăgubirii sunt prevăzute expres de legislația în vigoare. Despăgubirea se va face numai la solicitarea Abonatului formulată în termen de cel mult 15 zile de la data la care, după caz, a intervenit nefuncționalitatea reclamată, a expirat termenul de activare sau termenul de finalizare a portării.”
|
3. Prevederile contractuale referitoare la securitatea Rețelei TKRM se completează cu o nouă secțiune având următorul conținut:
|
„Răspuns la incidentele sau amenințările în materie de securitate sau la vulnerabilități. Ca răspuns la incidentele sau amenințările în materie de securitate sau la vulnerabilități, TKRM poate lua măsuri restrictive
temporare sau permanente, care pot afecta condițiile de furnizare, performanță sau disponibilitatea serviciilor de comunicații electronice, cum ar fi: blocare de porturi, filtrare de protocoale, blocare de adrese IP, filtrare de DNS (inclusiv în cazul în care TKRM nu reacționează corespunzător la un incident de securitate, o amenințare sau o vulnerabilitate).
În cazul în care TKRM nu reacționează corespunzător la un incident de securitate, o amenințare sau o vulnerabilitate și prin aceasta se cauzează un prejudiciu Abonatului, acesta poate solicita despăgubiri în maxim 15 zile lucrătoare de la constatarea prejudiciului, dar nu mai târziu de 30 de zile de la producerea incidentului/amenințării/vulnerabilității respective. Acordarea despăgubirii va fi condiționată de existența unei reclamații privind un deranjament valid, respectiv raportarea de către Abonat a unei disfuncționalități în furnizarea Serviciilor. În cazul în care TKRM constată că solicitarea Abonatului este întemeiată, despăgubirea se va acorda prin reducerea cu 100% a taxei lunare de abonament pentru luna în care s-a produs incidentul de securitate, o amenințare sau o vulnerabilitate. Reducerea taxei lunare de abonament se va evidenția în factura din luna imediat următoare soluționării în mod favorabil a cererii Abonatului.”
|
4. Prevederile contractuale referitoare la încetarea Contractului și consecințele încetării acesteia se modifică și se completează după cum urmează:
|
„Încetarea Contractului
1. De către Abonat: (i) prin denunțare unilaterală în maxim 30 de zile de la data depunerii unei notificări scrise în magazinele TKRM sau la sediul TKRM (ii) prin reziliere ca urmare a neîndeplinirii obligațiilor contractuale de către TKRM (caz în care, dacă a achiziționat un Pachet Promoțional, Abonatul are dreptul de a denunța contractul în ceea ce privește toate serviciile din Pachet, înaintea expirării perioadei minime contractuale);
(iii) de la data realizării portării, prin cerere de portare adresată furnizorului în a cărui rețea Abonatul dorește să se porteze; (iv) de la data anulării de către Abonat a cererii de portare în Rețeaua TKRM, în condițiile și termenul stabilit de lege; (v) alte cazuri prevăzute expres în Contract.
2. Încetarea Contractului de către TKRM (i) prin reziliere în cazul încălcării de către Abonat a obligațiilor sale contractuale, acesta fiind de drept în întârziere prin simpla neexecutare a obligațiilor; (ii) TKRM este îndreptățită să considere Contractul reziliat de drept, fără punere în întârziere și/sau preaviz, drept de compensație sau despăgubiri pentru Abonat, de la data constatării de către TKRM a următoarelor cazuri: (a) Abonatul nu își respectă obligațiile de plată, inclusiv a sumelor solicitate cu titlu de Garanție, rezilierea urmând să intervină pentru toate Cartelele SIM/Serviciile activate în contul aceluiași Abonat, indiferent dacă pentru acestea există întârzieri la plată; (b) Abonatul se face vinovat de utilizarea abuzivă sau interzisă a Serviciilor sau pentru orice alt motiv de Fraudă; (c) actele prezentate de Abonat în vederea încheierii Contractului au fost false sau modificate; (d) în cazul rezilierii de către TKRM a unor alte contracte de abonament încheiate cu Abonatul; (e) în alte cazuri prevăzute expres în Contract; (iii) TKRM poate denunța Contractul cu notificare prealabilă de 30 de zile, Abonatul nefiind îndreptățit la penalități sau despăgubiri, dacă denunțarea intervine în afara PM.
3. Contractul va înceta de drept de la data constatării de către TKRM, fără punere în întârziere și/sau preaviz, drept de compensație sau despăgubiri pentru Abonat: (i) în caz de deces al Abonatului sau dacă a fost inițiată procedura de dizolvare, lichidare sau sechestru împotriva acestuia sau aceste proceduri au intervenit la cererea Abonatului; (ii) în cazul în care portarea Abonatului în Rețea nu se poate realiza din motive ce nu depind de sau nu se află sub controlul TKRM și Abonatul nu a optat diferit.
|
Consecințele încetării Contractului:
(a) În cazul în care denunțarea unilaterală a Contractului de către Abonat intervine în afara PM, Abonatul nu va avea obligația de plată a costurilor de încetare calculate conform Contractului; (b) Încetarea Contractului din orice motiv nu înlatură obligația Abonatului de a achita toate sumele datorate în baza Contractului, inclusiv debitele ce se vor regăsi în facturile emise ulterior înregistrării de către TKRM a solicitării de încetare a Contractului, pentru Serviciile consumate dar nefacturate până la data încetării; (c) În cazul în care Contractul încetează din culpa Abonatului sau prin denunțare unilaterală de către Abonat înăuntrul PM aferente, Abonatul va fi obligat la plata costurilor de încetare, calculate conform Contractului; (d) Ratele lunare de plată aferente terminalului achiziționat de Abonat conform Pachetului Promoțional devin automat scadente și exigibile; (e) În plus, TKRM poate solicita Abonatului sume suplimentare de plată sau de restituit ca urmare a încetării Contractului înainte de expirarea PM, astfel cum acestea sunt prevăzute în documentele Contractului (de exemplu, rambursarea subvenției de care a beneficiat Abonatul); (f) În cazul denunțării Contractului de către TKRM înăuntrul PM, TKRM va datora Abonatului costuri de încetare calculate conform Contractului; (g) Costurile de încetare a Contractului înainte de expirarea Perioadei minime se vor determina prin înmulțirea numărului de luni rămase din Perioada minimă cu 50% din valoarea lunară a abonamentului.
Prevederile prezentei secțiuni literele (c), (d) sau (e) nu sunt aplicabile: (i) în cazul în care încetarea Contractului are loc prin denunțarea acestuia de către Abonat ca urmare a modificării unilaterale a Contractului de către TKRM, cu respectarea termenului și condițiilor prevăzute în Contract; (ii) în cazul în care încetarea Contractului are loc prin rezilierea acestuia de către Abonat.”
|
5. Se elimină taxa de portare precum și prevederile contractuale privind perceperea taxei de portare.
|
6. Se introduce o nouă secțiune în Contract, având următorul conținut:
|
„Categoriile de date cu caracter personal prelucrate de către TKRM pentru încheierea Contractului sau pe parcursul executării acestuia:
• Date de identificare – precum numele și prenumele, adresa de domiciliu, data nașterii, codul numeric personal (CNP), seria și numărul actului de identitate etc.
• Informații privind alte adrese furnizate de Abonat – precum adresa de facturare și corespondență, adresa de instalare servicii, adresa de livrare etc.
• Date de contact – precum adresa de e-mail, număr de telefon fix/ mobil etc.
• Copia actului de identitate
• Date de sănătate - în cazul clienților cu dizabilități vom prelucra și date de sănătate pentru conformare cu obligațiile legale de a oferi acestor categorii de clienți planuri tarifare speciale
• Metadatele comunicațiilor electronice – precum numere de telefon apelate sau apelante, adrese IP, date privind durata apelurilor sau volumul conexiunilor și când au fost acestea efectuate, informații privind programele TV vizionate, identificatorul echipamentului (de ex. IMEI sau alta serie unică a echipamentului), date de localizare (de ex. puncte de acces WiFi, identificator celulă de rețea), parametri de funcționare a produselor și serviciilor etc.
• Date de consum – resurse alocate (minute, SMS sau MB internet) opțiuni contractate suplimentar și cost suplimentar înregistrat
• Date financiare – valoarea facturilor, istoricul plăților, modalitatea de plată etc.
• Date de client – precum codul de abonat, tipul și valoarea abonamentului, serie cartela SIM, solicitări, deranjamente, date privind eventuale fraude sau folosirea abuzivă a serviciilor etc.
• Date din interacțiuni – precum înregistrările unui apel către serviciile de Relații cu Clienții (de ex. 1234), notițele făcute de agenții TKRM în urma unor solicitări sau reclamații făcute de dumneavoastră etc.
• Date privind calificarea/profesia – educația, profesia etc. (aceste date pot fi colectate de exemplu în cadrul unor cercetări de piață)
• Date demografice – precum localitatea și județul în care sunt utilizate serviciile, sexul și vârsta etc.
• Date deduse – precum preferințele pentru anumite servicii sau produse, comportamentul dumneavoastră de plată etc.
• Semnatura olografă sau electronică.
Pentru mai multe informații despre scopurile în care TKRM prelucrează datele cu caracter personal ale abonaților, perioada de stocare a acestora, drepturile abonaților sau alte detalii specifice prelucrării datelor cu caracter personal, se poate consulta „Informarea privind prelucrarea datelor cu caracter personal” pusă la dispoziție pe website-ul TKRM la adresa https://mobile.telekom.ro/protectia-datelor/”
|
7. Prevederile contractuale referitoare la serviciile furnizate se completează după cum urmează:
|
„Abonatul are dreptul de a declanșa mecanismele prevăzute în legislația României, inclusiv dreptul de reziliere a Contractului, fără costuri suplimentare impuse de TKRM, în cazul existenței oricărei discrepanțe semnificative, continue sau care intervine frecvent, între performanța reală a unui Serviciu și performanța indicată în Contract pentru Serviciul respectiv.”
|
Toate celelalte clauze contractuale ramân neschimbate. În caz de contradicție între prevederile contractuale, cele din prezenta notificare vor prevala.
|
Pentru mai multe detalii sună la 1234 (apel gratuit din rețeaua Telekom Romania Mobile), 021.404.1234 sau 0766.12.1234 (tarif standard pentru apelurile din alte rețele).
|
Cramer Oana Andreea
|
|
Director Executiv Comercial
Telekom Romania Mobile Communications S.A.
|
TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS S.A.
Splaiul Independenței nr. 319G, subsolul 1, Sector 6, 060044, București, România, Telefon: +40 21 404 1234 | Internet: mobile.telekom.ro | Nr. Înreg. Reg. Com.: J40/433/1999 | CUI: 11952970, CIF: RO11952970 | Capital social subscris și vărsat 409.059.998,27 lei
|
|
|
|
|
|
|
|
|